decor

עוגת שוקולד "וואלס" היא העוגה הייחודית של ברון

decor

עוגת וואלס היא אחת העוגות המפורסמות והמקוריות של מפעל ברון. המתכון שלה נשמר במשפחה של מייסדי המפעל ולאחר הקמתו הותאם לייצור בו. אפשר לומר שוואלס היא סימן ההיכר של ברון. העוגה מורכבת מ-4-5 שכבות מקצפת שוקולד מקוריות עם קרם חמאה מיוחד על בסיס קרם אנגלז. במבט ראשון אולי נראה שהעוגה פשוטה כי היא מורכבת מסוג אחד של קרם ומאותן שכבות. אבל, כמו שאומרים, הגאונות הוא בפשטות, והשילוב של הקרם הזה עם השכבות האלה נותן לה טעם נפלא וייחודי.

קרם חמאה נפלא על בסיס קרם אנגלז

קרם אנגלז הוא סוג של רפרפת המיוצבת בעזרת לציטין, המצוי בחלמוני ביצה. להכנת קרם אנגלז צריך את המרכיבים העיקריים: חלמונים, סוכר וחלב. התערובת הזאת נעשית סמיכה יותר בזמן חימום בטמפרטורה מסוימת. לקרם מוגמר ניתן להוסיף חומרי טעם שונים: בדרך כלל וניל, כמו גם קקאו, קפה, קרמל ועוד. השם "קרם אנגלז" הוא ממקור צרפתי, אך מקורו של הקרם עצמו באנגליה במאה ה-16. ההבדל בין הגרסה האנגלית לצרפתית הוא שהקרם אנגלז שמכינים בצרפת הוא יותר נוזלי ובדרך כלל מוגש קר כרוטב לקינוחים, בעוד שקרם אנגלז הנפוץ באנגליה הוא סמיך יותר ומוגש לרוב חם. קרם אנגלז יכול לשמש גם כבסיס להרבה סוגים של קרמים, מוסים וגלידות. במפעל ברון משמשים בו נרחב בייצור עוגות שונות. אבל יותר מכל הוא משמש בהכנת קרם לעוגת ואלס. קרם אנגלז מוגמר מקצפים יחד עם כמות קטנה של חמאה טבעית. לאחר מכן, התערובת נעשית יציבה יותר, אך יחד עם זאת קלה, אוורירית עם טעם שמנת נעים ועדין.

מה הסוד של עוגת וואלס?

אנחנו רגילים שרוב עוגות שכבות מיוצרות בדרך כלל מכל מיני שכבות ביסקוויט רקות או משכבות מרנג יבשות, אבל וואלס היא לא עוגה רגילה. שכבות מקצפת שוקולד שלה הן בעצם מסוג מרנג. הן עשויות מחלבני ביצה מוקצפות עם סוכר ובתוספת כמות גדולה של קקאו ואינן אפויות, אלא מיובשות כמו מרנגים בטמפרטורה נמוכה יחסית לאפייה. אבל לאחר הרכבת העוגה, קורה נס. שכבות שוקולד יבשות סופגות בקרם והופכות לרכות, כמו שכבות ביסקוויט, אבל הרבה יותר קלות עם טעם שוקולד עדין ונפלא. בסוף תהליך הייצור את החלק העליון והצדדים של העוגה מצפים בגלזורת שוקולד מריר. עוגת ואלס המוגמרת הופכת לכל כך רכה ועדינה שלא צריך ללעוס אותה, היא פשוט נמסה בפה. השילוב של קרם עדין ושכבות שוקולד קלילות יכול להשביע כל גורמה. העוגה מתאימה גם למבוגרים וגם לילדים שאוהבים אותה מאוד. על בסיסה ניתן להזמין עוגות עם עיצוב מיוחד בהזמנה אישית.

סוגים של עוגת ואלס במבחר ברון

עוגת וואלס פופולרית מאוד ומיוצרת במפעלינו בכמה מודיפיקציות: עוגות עגולות בקוטר 22 ו-18 ס"מ, וכן עוגות פס קטנות. בנוסף, בהזמנה מוקדמת ניתן להכין עוגה עגולה בקוטר 26 ס"מ או פלטות בגודל 34X22 ס"מ או  34X44 ס"מ. עוגת וואלס מתאימה לכל אירוע בחייכם ולכל מספר אורחים!